Llum focuses on capturing and describing light by digitally registering it through the process of scanning. It explores and investigates the possibilities of machine-vision. The  interaction with this mechanical vision allows entry into an abstract world of light; an unknown reality inaccessible to us. 

The process begins by selecting a minute fragment of the scanned digital image, which is then enlarged. This enables the viewer to explore the suggestion that even in the emptiness of light, the three colors that light is composed of are always present. This being the limited digital light spectrum of red, green, and blue; the basis from which all other colors can derive. The resulting image is printed and transferred onto a support, created by the artist, using thin layers of transparent polyurethane. This gives tangibility to the moment, space and light; what the artist considers as digitized light.

The works in this series are titled with the date and time of day when the light was captured.

Llum se centra en atrapar y describir la luz, en registrarla digitalmente por medio del escáner.  Pretende explorar e investigar las posibilidades de la visión de la máquina; interactuar con su mirada no retiniana y abstraer valores plásticos de un mundo, una realidad inaccesible para nosotros.

El proceso comienza escogiendo un fragmento mí­nimo y minúsculo de la imagen digital, el cuál se amplía, para que podamos desenvolvernos en ella y sugerir al espectador la idea de que en la nada de la luz también están presentes los colores que la componen: rojo, verde y azul; de los cuales derivan el resto de colores. La imagen digital se imprime para ser transferida sobre un soporte creado con finas capas de poliuretano transparente, un material en el que se presenta la obra en sí­ misma, para dar tangibilidad a un momento-espacio-luz; la  luz digitalizada.

Las obras están tituladas con fecha y hora del día que se ha captado la luz.